2010年10月7日 星期四

無形的心理壓力


去年的425, 我寫了一篇網誌識驚, 當時囡囡驚的原因是沒有信心, 事前沒有足夠準備, 她知道會不合格, 會輸 …… 所以臨場出現了驚. 年半後的今天, 她驚的原因卻有所改變, 她事前已準備足夠, 但擔心測考時不能將所努力的成果發揮出來.


9 15 , 第一次不計分的數測, 成績只有 60 , 囡囡好唔開心, 我問她測驗時的心情是怎樣的 ? 她說老師派卷時便開始驚, 然後手震, 之後腦內一片空白, 份卷錯的多是運算題, 應用題有五題只錯了一題.


9 24 , 計分的數測, 事前我出了一些運算題 + 一份去年的數測卷給她做, 運算題 100% 做對, 測驗卷亦有 87 , 錯的只是不小心. 但測驗結果仍然好低分, 只有 65 , 份卷主力錯哂在應用題上. 我沒有責備她, 還安慰她媽媽是知道她識做的, 但無形的心理壓力令她都出現驚恐, 但仍未找到可以解決的方法, 只能與她一起祈禱.


昨日 10 6 , 囡囡考長笛八級試, 考試時間是早上九點半, 地點在西九龍中心青苗琴行, 早上七點四十五分先往琴行與伴奏老師夾一次, 從未有過的高水準, 我和老師當時已很放心. 八點半坐的士前往試場, 遇上了同學仔, 她考九點正. 九點十五分, 一連串電鑽聲音從隔離鋪傳過來, 唔係掛, 原來他們正在裝修中, 職員馬上趕去交涉, 叫裝修師傅幫幫忙, 有學生在考試中 ……


九點半, 囡囡進入試場, 十分鐘左右, 伴奏老師出來, 說囡囡好驚, 感覺到她全身在震, 第一首歌與今早比較是失準了很多 ( 中途又聽到數下電鑽聲 ), 第二首歌比第一首較好, 但同是失準了. 十點鐘, 囡囡出來便說好驚和好凍, 她雙手如冰條般硬哂. 囡囡說她已經練熟, 但一直擔心到考試時失準, 結果出現好驚, 第三首歌完全死哂, 她還說看見考官寫上 19, 17, 13, 11 …… 我馬上安慰她, 試已經考完, 放鬆 D, 唔合格可以再考過, 唔好咁緊張, 囡囡捉住伴奏老師問, 如果真係要考過, 收費可唔可以平 D ? 伴奏老師亦幫忙安慰她, 放心放心, 會收平 D ! 看來囡囡除了本身的無形心理壓力外, 另外主因是金錢的問題, 她想到重考會帶來父母沉重的金錢負擔.


晚上我與老公談及囡囡的情況, 幸好他說唔好給她太大壓力, 唔合格可以再考過, 唔好鬧佢, 我立時放下心頭大石, 因為大家都能有共同想法, 否則不止囡囡有壓力, 連我都會有壓力.


囡囡臨瞓前, 我叫她不如找學校社工郭 Sir 傾下, 睇下有無方法解除她的測考驚恐症.


 


1 則留言:

  1. 看後, 我都好心 up, 小朋友是可以做得到的, 只是自己給了自己無形壓力, 俾心機呀, 我知你囡囡一定得

    回覆刪除